Belangrijk te nemen besluit in ALV 29 juni 2022

Het bestuur van Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) nodigt haar leden uit voor de algemene ledenvergadering op woensdag 29 juni 2022 om 20.00 uur in Hotel Mitland te Utrecht.

Op weg naar een nieuwe pensioenregeling voor openbaar apothekers

De volgende stap richting de nieuwe pensioenregeling voor openbaar apothekers kan gezet worden. En wel op 29 juni as. tijdens de Algemene Ledenvergadering van BPOA. De leden BPOA stemmen dan namelijk over de voorstellen voor invulling van de flexibele pensioenregeling.

Apothekers kiezen voor flexibele premieregeling

- FD Pensioenpro 20 april 2022 - De beroepsvereniging voor openbare apothekers wil snel over naar de flexibele premieregeling. Vooruitlopend op de overstap naar het nieuwe contract op 1 januari 2024 heeft Pensioenfonds Openbare Apothekers het beleggingsbeleid bevroren.

Wet toekomst pensioenen naar de Tweede Kamer

Een belangrijke mijlpaal: vandaag heeft minister Schouten het wetsvoorstel met nieuwe regels voor pensioen naar de Tweede Kamer der Staten-Generaal gestuurd.

Algemene Ledenvergadering 9 maart 2022

Gepubliceerd op 10-02-2022

Op 9 maart 2022 vindt de algemene ledenvergadering online èn fysiek plaats. Het bestuur van Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) nodigt u uit om daarbij aanwezig te zijn.

Hoofdlijnenvoorstel nieuwe pensioenregeling

De ALV van november 2021 heeft de opdracht gegeven aan het bestuur om een voorstel uit te werken voor de flexibele premieregeling. Een hoofdlijnenvoorstel ligt klaar en bespreken we graag met u op 9 maart. We nemen u mee in wat er voor u verandert en welke keuzes u heeft. We informeren u over wat nog in detail uitgewerkt moet worden en wat de laatste stand van zaken is vanuit wet- en regelgeving. Na de ALV van maart worden de details van de nieuwe pensioenregeling nader ingevuld om deze vervolgens in de ALV van 29 juni ter stemming te brengen.

Ter voorbereiding willen we u uitnodigen om de website www.apothekerspensioen.nl te bezoeken. U kunt ook het op 2 maart gehouden informatieve webinar ‘Hoofdlijnenvoorstel nieuwe pensioenregeling’ terugkijken.

Aanpassing statuten

Tijdens de vergadering vraagt het bestuur u om goedkeuring van de aangepaste statuten welke uiterlijk op 28 februari in conceptversie te vinden zullen zijn op de website van BPOA: www.bpoa.nl/downloads/documenten algemeen.

De agenda voor de algemene ledenvergadering ziet er als volgt uit:

2. Verslag ALV 24-11-2021
  3. Hoofdlijnenvoorstel Flexibele pensioenregeling
  4. Aanpassing statuten

a. BPOA

i.     Herbenoeming Annelien van Groningen

ii.     Voorstel leden kascommissie (Rob Linde en Paul van Bakel sr)

iii.     Huishoudelijk Reglement

b. SPOA

6. Rondvraag en sluiting

Datum en tijdstip

Datum              :        Woensdag 9 maart 2022

Tijd                  :         20.00 - 21.15 uur

Aanmelden       :        stuur een mail naar info@bpoa.nl o.v.v. ALV 9-3-2022. Vermeld of u online of fysiek (Hotel Mitland te Utrecht) aanwezig wilt zijn.