Vacature lid bestuur BPOA

Het bestuur van BPOA bestaat momenteel uit vier leden. Het bestuur heeft het voornemen om, gezien de werkzaamheden als gevolg van de overgang naar een nieuw pensioenstelsel, met één persoon uit te breiden. We kunnen inmiddels uit ervaring spreken, dat het pensioen naast natuurlijk een zeer belangrijk onderwerp, ook een ontzettend boeiende en interessante bestuurlijke omgeving is!

Leden stemmen in met nieuwe pensioenregeling voor BPOA

Op 29 juni is de tweede hybride Algemene Ledenvergadering van 2022 gehouden. Belangrijk onderwerp was de stemming over de nieuwe pensioenregeling van BPOA. Uiteindelijk is de regeling goedgekeurd met 50 stemmen, 49 voor en 1 tegen.

Terugkijken: ALV 29 juni 2022

Op 29 juni 2022 vond de algemene ledenvergadering van BPOA plaats in Hotel Mitland te Utrecht. Uiteraard was digitale deelname ook mogelijk.

Terugkijken: webinar Vraag & Antwoord Apothekerspensioen 22 juni

De nieuwe pensioenregeling is uitgewerkt. De belangrijkste onderwerpen worden doorgenomen. Maar ook veel deelnemersvragen: Wat gebeurt er met de opgebouwde pensioenrechten? en de vaste indexatie? Wanneer moet ik de beleggingskeuze maken? Welke risico's brengt het nieuwe pensioenstelsel met zich mee? Wat zijn de gevolgen voor niet-actieve deelnemers?

Algemene Ledenvergadering 9 maart 2022

Gepubliceerd op 10-02-2022

Op 9 maart 2022 vindt de algemene ledenvergadering online èn fysiek plaats. Het bestuur van Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) nodigt u uit om daarbij aanwezig te zijn.

Hoofdlijnenvoorstel nieuwe pensioenregeling

De ALV van november 2021 heeft de opdracht gegeven aan het bestuur om een voorstel uit te werken voor de flexibele premieregeling. Een hoofdlijnenvoorstel ligt klaar en bespreken we graag met u op 9 maart. We nemen u mee in wat er voor u verandert en welke keuzes u heeft. We informeren u over wat nog in detail uitgewerkt moet worden en wat de laatste stand van zaken is vanuit wet- en regelgeving. Na de ALV van maart worden de details van de nieuwe pensioenregeling nader ingevuld om deze vervolgens in de ALV van 29 juni ter stemming te brengen.

Ter voorbereiding willen we u uitnodigen om de website www.apothekerspensioen.nl te bezoeken. U kunt ook het op 2 maart gehouden informatieve webinar ‘Hoofdlijnenvoorstel nieuwe pensioenregeling’ terugkijken.

Aanpassing statuten

Tijdens de vergadering vraagt het bestuur u om goedkeuring van de aangepaste statuten welke uiterlijk op 28 februari in conceptversie te vinden zullen zijn op de website van BPOA: www.bpoa.nl/downloads/documenten algemeen.

De agenda voor de algemene ledenvergadering ziet er als volgt uit:

2. Verslag ALV 24-11-2021
  3. Hoofdlijnenvoorstel Flexibele pensioenregeling
  4. Aanpassing statuten

a. BPOA

i.     Herbenoeming Annelien van Groningen

ii.     Voorstel leden kascommissie (Rob Linde en Paul van Bakel sr)

iii.     Huishoudelijk Reglement

b. SPOA

6. Rondvraag en sluiting

Datum en tijdstip

Datum              :        Woensdag 9 maart 2022

Tijd                  :         20.00 - 21.15 uur

Aanmelden       :        stuur een mail naar info@bpoa.nl o.v.v. ALV 9-3-2022. Vermeld of u online of fysiek (Hotel Mitland te Utrecht) aanwezig wilt zijn.