Verplichtstelling en solidariteit belangrijke pijlers onder apothekerspensioen

Dat blijkt uit het rapport van het onderzoek onder leden van BPOA dat gepubliceerd wordt op apothekerspensioen.nl. De enquête is onderdeel van het gezamenlijke project van BPOA en SPOA voor de transitie van de pensioenregeling naar het nieuwe pensioenstelsel. Overigens spreken veel apothekers ook een wens uit voor keuzemogelijkheden binnen de regeling. Daarmee biedt de enquête nog niet op alle fronten duidelijkheid.

Bijna 1000 leden vullen enquête in

Onderwerp pensioen leeft onder openbaar apothekers. In totaal hebben 994 respondenten de vragenlijst volledig ingevuld. Over de 29 vragen deden zij gemiddeld 13 minuten.

Nieuwe pensioenwet gaat uiterlijk 1 januari 2023 in

De nieuwe pensioenwet treedt een jaar later dan verwacht in werking: op uiterlijk 1 januari 2023. Het gezamenlijk streven van het kabinet, sociale partners en pensioenuitvoerders is en blijft om per 1 januari 2026 of waar mogelijk zelfs eerder de overstap naar het nieuwe pensioenstelsel te kunnen maken. Dat schrijft minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag aan de Tweede Kamer.

Veldwerk enquête afgerond

Met een respons van 19,5% is het veldwerk van de enquête onder BPOA leden per 2 mei afgerond. De resultaten worden uitgewerkt.

Algemene Ledenvergadering 25 november 2020 ONLINE

Gepubliceerd op 10-11-2020

Op 25 november 2020 vindt de algemene ledenvergadering online plaats. Het bestuur van Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) nodigt u uit om daarbij aanwezig te zijn.

Vanwege de coronamaatregelen vindt de vergadering opnieuw online plaats middels videobellen.

Voor de uitnodigingsbrief ALV 25-11-2020 gaat u naar: www.bpoa.nl/downloads/ledenvergadering

Online vergaderen

Hoe gaat dat in zijn werk?

• U stuurt een mail naar info@bpoa.nl o.v.v. ALV 25-11-2020

• U ontvangt vervolgens een link om in te kunnen loggen in de online vergadering.

Bent u nog niet bekend met online vergaderen? Ons secretariaat helpt u graag met een praktische handleiding en/of een oefentest vooraf.

Locatie en tijdstip

• Datum                  : woensdag 25 november 2020
  • Tijd                      : 19.00 tot 20.15 uur
  • Locatie                 : let op: dit is een online vergadering via videobellen, informatie volgt zodra u zich aanmeldt.
  • Aanmelden           : stuur een mail naar info@bpoa.nl o.v.v. ALV 25-11-2020. U ontvangt informatie om in te kunnen bellen.

De agenda ziet er als volgt uit:

2. Verslag ALV 23-6-2020  (zie www.bpoa.nl/downloads/ledenvergadering)
  3. Goedkeuring financiële paragraaf jaarverslag 2019 BPOA (ter vaststelling) (zie www.bpoa.nl/downloads/ledenvergadering)
  4. Vaststelling begroting 2021
  5. Premie en opbouw 2021
  6. Route richting het nieuwe pensioenstelsel
  8. Rondvraag en sluiting

Wij zien graag dat u online aanwezig bent bij onze vergadering!