Laatste Nieuws


Vacature lid bestuur BPOA

Het bestuur van BPOA bestaat momenteel uit vier leden. Het bestuur heeft het voornemen om, gezien de werkzaamheden als gevolg van de overgang naar een nieuw pensioenstelsel, met één persoon uit te breiden. We kunnen inmiddels uit ervaring spreken, dat het pensioen naast natuurlijk een zeer belangrijk onderwerp, ook een ontzettend boeiende en interessante bestuurlijke omgeving is!

Lees verder


Leden stemmen in met nieuwe pensioenregeling voor BPOA

Op 29 juni is de tweede hybride Algemene Ledenvergadering van 2022 gehouden. Belangrijk onderwerp was de stemming over de nieuwe pensioenregeling van BPOA. Uiteindelijk is de regeling goedgekeurd met 50 stemmen, 49 voor en 1 tegen.

Lees verder


Terugkijken: ALV 29 juni 2022

Op 29 juni 2022 vond de algemene ledenvergadering van BPOA plaats in Hotel Mitland te Utrecht. Uiteraard was digitale deelname ook mogelijk.

Lees verder


Terugkijken: webinar Vraag & Antwoord Apothekerspensioen 22 juni

De nieuwe pensioenregeling is uitgewerkt. De belangrijkste onderwerpen worden doorgenomen. Maar ook veel deelnemersvragen: Wat gebeurt er met de opgebouwde pensioenrechten? en de vaste indexatie? Wanneer moet ik de beleggingskeuze maken? Welke risico's brengt het nieuwe pensioenstelsel met zich mee? Wat zijn de gevolgen voor niet-actieve deelnemers?

Lees verder

BPOA volgt ontwikkelingen nieuw pensioenstelsel


Gepubliceerd op 25-06-2018

BPOA heeft de leden tijdens de algemene ledenvergadering op 21 juni 2018 een gevarieerd programma geboden. Zo werd door Ronald Heijn uitleg gegeven over de stand van zaken van het nieuwe pensioenstelsel, het jaarverslag 2017 door de leden vastgesteld en recente bestuurlijke ontwikkelingen bij BPOA toegelicht.

Voorlichtingsbijeenkomsten 

Voorafgaand aan de algemene ledenvergadering is BPOA in de maanden mei en juni samen met  SPOA net als vorig jaar aanwezig geweest op de districtsledenbijeenkomsten van KNMP. Uit de evaluaties is gebleken dat de aanwezigen dit weer zeer op prijs hebben gesteld.

De onderwerpen die aan de orde zijn geweest:

  • De stand van zaken van het nieuwe pensioenstelsel.
  • De ideeën van het bestuur van BPOA over een aanpassing in de besluitvormingsprocedure
  • Vacatures in het bestuur van BPOA

Algemene ledenvergadering 

In de ledenvergadering is op 21 juni door  Ronald Heijn, hij is als extern deskundige lid van het bestuur van SPOA, dieper ingegaan op de aanleiding om over te gaan op een nieuw pensioenstelsel. Tevens heeft hij toegelicht welke belemmeringen er zijn en welke discussies er bij de landelijke sociale partners worden gevoerd over de vormgeving van een nieuw stelsel. Daarnaast heeft het bestuur met de toelichting op het jaarverslag van BPOA aan de leden verantwoording afgelegd over het afgelopen jaar. Het jaarverslag is ter vergadering vastgesteld. Vervolgens is door Raimond Siebesma, directeur van SPOA een toelichting gegeven op Jaarverslag SPOA 2017. Verder is in de vergadering door voorzitter Paul van Bakel afscheid genomen van het bestuur. De nieuwe voorzitter Annelien van Groningen heeft hem bedankt voor zijn inspanningen en gecomplimenteerd over de wijze waarop hij de afgelopen jaren de koers voor BPOA heeft uitgezet. 

Benoeming nieuwe bestuursleden voor BPOA op extra ALV

Het vertrek van Paul van Bakel en per 1 januari 2019 van Hans Philipse uit het bestuur van BPOA betekent dat er vacatures zijn ontstaan. In de ledenvergadering van 21 juni 2018 zijn Garmt Boonstra en Diederik Gombert aan de leden voorgesteld als aspirant bestuursleden. Zij zullen in een extra ingelaste ledenvergadering op 26 juli 2018 om 17.00 uur worden voorgedragen om te worden benoemd. De leden van BPOA zijn tot 12 juli 2018 in de gelegenheid om (vergezeld van 10 handtekeningen) tegenkandidaten voor te dragen. Meer informatie over deze extra ingelaste ledenvergadering op 26 juli 2018 is te vinden op www.bpoa.nl