Vacature lid bestuur BPOA

Het bestuur van BPOA bestaat momenteel uit vier leden. Het bestuur heeft het voornemen om, gezien de werkzaamheden als gevolg van de overgang naar een nieuw pensioenstelsel, met één persoon uit te breiden. We kunnen inmiddels uit ervaring spreken, dat het pensioen naast natuurlijk een zeer belangrijk onderwerp, ook een ontzettend boeiende en interessante bestuurlijke omgeving is!

Leden stemmen in met nieuwe pensioenregeling voor BPOA

Op 29 juni is de tweede hybride Algemene Ledenvergadering van 2022 gehouden. Belangrijk onderwerp was de stemming over de nieuwe pensioenregeling van BPOA. Uiteindelijk is de regeling goedgekeurd met 50 stemmen, 49 voor en 1 tegen.

Terugkijken: ALV 29 juni 2022

Op 29 juni 2022 vond de algemene ledenvergadering van BPOA plaats in Hotel Mitland te Utrecht. Uiteraard was digitale deelname ook mogelijk.

Terugkijken: webinar Vraag & Antwoord Apothekerspensioen 22 juni

De nieuwe pensioenregeling is uitgewerkt. De belangrijkste onderwerpen worden doorgenomen. Maar ook veel deelnemersvragen: Wat gebeurt er met de opgebouwde pensioenrechten? en de vaste indexatie? Wanneer moet ik de beleggingskeuze maken? Welke risico's brengt het nieuwe pensioenstelsel met zich mee? Wat zijn de gevolgen voor niet-actieve deelnemers?

Algemene Ledenvergadering 24 november 2021 DIGITAAL

Gepubliceerd op 25-10-2021

Op 24 november 2021 vindt de algemene ledenvergadering online plaats. Het bestuur van Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) nodigt u uit om daarbij aanwezig te zijn.

Online vergadering

De vergadering vindt online plaats via ZOOM. Tijdens eerdere digitale ALV's is door een aantal aanwezigen aangegeven dat zij de mogelijkheid missen om met het bestuur en elkaar in gesprek te gaan over de onderwerpen op de agenda. Het bestuur heeft deze kritiek ter harte genomen en kiest nu bewust voor een platform waarbij interactief communiceren wel mogelijk is. Het besluit om de ALV nog wel digitaal te houden is ingegeven door het grote aantal leden dat zich aanmeldt voor de digitale ALV's ten opzichte van een fysieke ALV in het midden van het land.

Apothekerspensioen: het is dichterbij dan u denkt!

We praten u graag bij over de voortgang van het Project Apothekerspensioen, de route op weg naar de nieuwe pensioenregeling. Het bestuur bespreekt het adviesrapport van het onderzoeksbureau dat verdiepende interviews heeft gehouden op zoek naar de motivatie die apothekers hebben bij het maken van bepaalde keuzes. Met de resultaten uit dit rapport zijn naar verwachting veel belangrijke vragen over de invulling van de nieuwe regeling beantwoord. Waarschijnlijk kan dan in de ALV van maart 2022 aan de leden gevraagd worden een principebesluit te nemen over de nieuwe regeling.

Ter voorbereiding willen we u uitnodigen om de website www.apothekerspensioen.nl te bezoeken. Daar kunt u ook het webinar van 6 oktober terugkijken.

Aanpassing verplichtstelling

In de formele verplichtstellingstekst van de pensioenregeling staat een aantal onvolkomenheden. Het bestuur is voornemens deze aan te passen. Het betreft de oude naam van pensioenfonds SPOA, de oude pensioenrichtleeftijd en een bepaling over uitsluiting van 2e apothekers met een inkomen < € 7.500 per kalenderjaar. Door de tekst van de verplichtstelling op deze punten aan te passen is deze weer in lijn met de werkelijke situatie van de pensioenregeling en het pensioenreglement van SPOA.

De agenda voor de algemene ledenvergadering ziet er als volgt uit:

2. Verslag ALV 23-6-2021
  3. Afspraken/conclusie JV 2020 (Kascie) en beloningsbeleid bestuur
  4. Vaststelling begroting 2022
  5. Stand van zaken Project Apothekerspensioen
    1. Terugblik webinar Vraag & Antwoord 6 oktober
    2. Uitkomsten interviews deelnemers oktober 2021
    1. BPOA
      1. Aanpassing verplichtstelling
      2. Aankondiging aanpassing statuten
    2. SPOA
  7. Rondvraag en sluiting

Datum en tijdstip

Datum              :        Woensdag 24 november 2021

Tijd                  :         20.00 - 21.15 uur

Locatie             :         let op: dit is een online vergadering

Aanmelding

• U stuurt een mail naar info@bpoa.nl o.v.v. ALV 24-11-2021 om u aan te melden.
  • U ontvangt vervolgens een link om in te kunnen loggen in de ZOOM vergadering.
  • Aan het begin van de ALV zal worden uitgelegd hoe u kunt vragen om spreektijd.

Bent u nog niet bekend met ZOOM? Ons secretariaat helpt u graag met een oefentest vooraf.

Wij zien graag dat u online aanwezig bent bij onze vergadering op 24 november a.s.