Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Laatste Nieuws


Terugkijken ALV 26 juni 2024

Op 26 juni 2024 vond de digitale algemene ledenvergadering van BPOA plaats.

Lees verder


Terugkijken: ALV 6 maart 2024

Op 6 maart 2024 vond de speciale algemene ledenvergadering van BPOA plaats die in het teken stond van de transitie naar het nieuwe pensioenstelsel.

Lees verder


Ledenvergadering BPOA stemt in met transitieplan

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Beroepspensioenvereniging voor Openbare Apothekers op woensdag 6 maart 2024 heeft 93% van de aanwezige leden ingestemd met het transitieplan. 170 leden namen deel aan de vergadering.

Lees verder


Transitieplan

BPOA heeft een transitieplan opgesteld voor de nieuwe pensioenregeling en voor het omzetten van de bestaande pensioenen.

Lees verder

Nieuw bestuurslid BPOA gezocht


Gepubliceerd op 03-12-2020

Het bestuur heeft het voornemen om, gezien de te verwachten werkzaamheden als gevolg van het recent bereikte pensioenakkoord, met één persoon uit te breiden, hetgeen valt binnen de statutaire bepalingen.

Over BPOA

BPOA heeft een belangrijke rol in de pensioenvoorziening van alle openbaar apothekers. De vereniging bepaalt - in samenspraak met haar leden - de inhoud van de pensioenregeling, zoals de hoogte van de pensioenpremie en het pensioen dat daar tegenover staat. Ook zorgt zij voor de verplichtstelling van deze pensioenregeling. BPOA streeft naar een passende pensioenregeling tegen zo laag mogelijke kosten, waarvoor draagvlak is onder de openbaar apothekers en waarbij rekening wordt gehouden met de belangen van gepensioneerden.

De uitvoering van de pensioenregeling is uitbesteed aan SPOA. BPOA draagt de bestuursleden en de leden van het verantwoordingsorgaan van SPOA voor. Daarnaast heeft BPOA een adviserende rol richting dit pensioenfonds.

BPOA streeft in het bestuur naar een vertegenwoordiging van openbaar apothekers die zelfstandig ondernemer zijn, in loondienst werken of al pensioengerechtigd zijn. Ook vindt het bestuur diversiteit in geslacht en leeftijd belangrijk. Deze zaken spelen dan ook mee in de selectieprocedure.

Over de functie van bestuurslid

Het bestuur van BPOA bestaat momenteel uit vier leden. Het bestuur heeft het voornemen om, gezien de te verwachten werkzaamheden als gevolg van het recent bereikte pensioenakkoord, met één persoon uit te breiden, hetgeen valt binnen de statutaire bepalingen.

BPOA is op zoek naar openbaar apotheker (ondernemer of in loondienst) die:

  • interesse heeft in het onderwerp pensioen;
  • bereid is die kennis verder te vergroten (BPOA helpt hierbij);
  • n staat is een onafhankelijke mening te vorm over de pensioenvraagstukken;
  • deelneemt aan de maandelijkse (online) bestuursvergaderingen, de periodieke vergaderingen met het bestuur van SPOA en de algemene ledenvergaderingen (tweemaal per jaar);
  • een zittingstermijn van minimaal drie jaar wil aangaan (met de mogelijkheid tot tweemaal verlenging met drie jaar);
  • bij voorkeur bestuurlijke ervaring heeft.

BPOA streeft in het bestuur naar een vertegenwoordiging van openbaar apothekers die zelfstandig ondernemer zijn, in loondienst werken of al pensioengerechtigd zijn. Ook vindt het bestuur diversiteit in geslacht en leeftijd belangrijk. Deze zaken spelen dan ook mee in de selectieprocedure.

Belangstelling?

Stuurt u dan een e-mail met een CV (inclusief referenties en (eventuele) bestuurservaring) naar info@bpoa.nl

Meer informatie over BPOA is te vinden op www.bpoa.nl.

Vacature bestuurslid BPOA december 2020